بازدید 36473
سه هزار و دویست و هشتاد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

جهانگیری: یکی از اشتباهات زندگی سیاسی‌ام، شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ بود/احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده  هواپیمای اوکراینی /واکنش پلیس به کشته شدن یک کودک خردسال در پی تیراندازی ماموران/ویس‌کرمی، نماینده مجلس: مسمومیت‌ها برای انتقام گرفتن از نوجوانانی است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تکذیب خبر فوت دختر دانش‌آموزی در پاکدشت /عضو کمیسیون امنیت ملی: موضوع مسمومیت دانش آموزان به خارج از کشور برمی‌گردد/ ادعای فارین پالسی: ایران به دنبال افزایش ارائه تسلیحات به روسیه است/تحلیل جوادی حصار از کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات / وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 04 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده  هواپیمای اوکراینی 
سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل تعدادی از خانواده‌های هواپیمای اوکراینی، از پایان رسیدگی قضایی به پرونده این واقعه مرگبار خبر داد و گفت: اتهام سه نفر در این پرونده، محاربه است؛ متهم ردیف اول متهم است به قتل شبه عمد و لغو دستور یعنی بند ب ماده ۳۷ که محاربه است. متهم ردیف دوم و سوم متهم به لغو دستور یعنی محاربه و متهم‌های ردیف چهارم تا دهم هم اتهامشان اهمال در انجام وظیفه است. بر اساس کیفرخواست اتهامشان این است. وی افزود: مجازات محاربه، هم اعدام است و هم تبعید. البته بر اساس همه‌ی علما، محاربی که آدم کشته باشد، حکمش اعدام است، ولی محاربی که آدم نکشته باشد، قانون می‌گوید که قاضی می‌تواند حکم اعدام یا تبعید بدهد، ولی در همین قضایای اخیر به محاربی که آدم نکشته بود هم حکم اعدام دادند و اجرا کردند. اما این‌ها محاربی هستند که آدم کشته‌اند، ۱۷۷ آدم کشته‌اند؛ لذا احتمال دارد که حکم اعدام برای آن‌ها صادر شود، ولی اعتراض ما این است که این بند ب ماده ۳۷ شامل مدیران بالاتر هم می‌شود و دیگرانی هم مقصر بوده‌اند./انصاف نیوز

تکذیب خبر فوت دختر دانش‌آموزی در پاکدشت
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر فوت دانش‌آموز دختری در پاکدشت را تکذیب کزد. اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو انتشار اخبار در برخی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت دانش‌آموز دختری در پاکدشت، به اطلاع می‌رساند این اخبار از اساس دروغ و شایعه‌پراکنی و با هدف برهم زدن آرامش و ایجاد دلهره واضطراب در جامعه منتشر شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: موضوع مسمومیت دانش آموزان به خارج از کشور برمی‌گردد 
 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت، بررسی‌ها حکایت از آن دارد که موضوع مسمومیت دانش آموزان به خارج از کشور برمی‌گردد؛ البته باید عواملی که در داخل کشور این مسائل را به وجود آورده‌اند هم شناسایی شوند. فداحسین مالکی با اشاره به جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در موضوع مسمومیت دانش آموزان گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلساتی را با مقامات امنیتی در موضوع مسمومیت دانش آموزان برگزار کرده که بر اساس این گزارش ها و استنباط بنده، می‌توان گفت که در داخل کشور مسائلی وجود دارد که باید شناسایی شود و هم اینکه این موضوع از خارج از کشور مدیریت و هدایت می‌شود. لذا باید نیروهای امنیتی عوامل را شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند تا این ذهنیت از جامعه برطرف شود. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اتفاقات رخ داده برای مردم نگران کننده است، گفت: هدف را دانش آموزان به خصوص در مدارس دخترانه قرار دادند. مسئولان امنیتی موضوع را پیگیری می‌کنند. عمدتا می‌دانیم که اتفاقات رخ داده در درون کشور ریشه خارجی دارد، چون هدف‌شان این است که این ذهنیت را در جامعه ایجاد کرده که مدارس را به تعطیلی کشانده و جامعه را ملتهب کنند؛ باید نتایج بررسی‌ها توسط مسئولان ذیربط به مردم اعلام شود.

ویس‌کرمی، نماینده مجلس: مسمومیت‌ها برای انتقام گرفتن از نوجوانانی است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند
مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خرم‌آباد در مورد پیگیری کمیسیون در خصوص مسمومیت‌های ادامه‌دار دانش آموزان بیان کرد: کمیسیون آموزش با کمیسیون بهداشت مجلس و وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و نماینده وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتیم که جلسه خوبی هم بود و نمایندگان دغدغه‌های خود را بیان کردند و بزرگواران در وزارت اطلاعات نیز گزارشی در حیطه کار خود ارائه کردند. نماینده مردم خرم‌آباد اضافه کرد: این مسمومیت‌ها بیشتر در ادامه همان اغتشاشات است و نوعی انتقام گرفتن از جوانان و بخصوص نوجوان است که در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند. ضمن اینکه تعطیلات عید نوروز در پیش است و عید برای مردم موضوعیت دارد و بیشتر دنبال بهم ریختن اعصاب و روان مردم هستند و انشاءالله مثل همیشه ناکام می‌مانند. 

نماینده مجلس: افسار این وحشی را چه کسی رها کرده؟
نماینده مردم تایباد در مجلس به عکس برخورد با یک زن واکنش نشان داد. جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مدم تایباد در مجلس نوشت: اینجا جنگل نیست. مردم ایران دارای حقوقی شهروندی هستند؛ افسار این وحشی را چه کسی رها کرده؟!

واکنش پلیس به کشته شدن یک کودک خردسال در پی تیراندازی ماموران
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان در رابطه با شلیک پلیس به یک خودرو در شهرستان ورزنه توضیحاتی داد. سید محسن بنیمی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با جزئیات حادثه تیراندازی منجر به فوت یک کودک توسط پلیس در شهرستان ورزنه استان اصفهان، گفت: حوالی ساعت ۱۷:۳۰ بعدازظهر پنجشنبه ۱۱ اسفند، گزارش مشکوک بودن یک خودرو به مجموعه انتظامی شهرستان ورزنه استان اصفهان داده شد. وی با بیان اینکه ماموران انتظامی به محض دریافت گزارش و شناسایی خودرو، طرح مهار خودرو را اجرایی کردند، گفت: خودروی سواری پژو حین اجرای طرح مهار پلیس، از ایست و بازرسی شهرستان ورزنه گذشت. رئیس سازمان قضایی نیروی مسلح استان اصفهان با بیان اینکه ماموران برای متوقف کردن خودروی مذکور به سمت آن تیراندازی کردند، تصریح نمود: در پی این اتفاق، یکی از تیر‌های شلیک شده به یکی از ۴ سرنشین خودرو که کودک بود، اصابت کرده و متاسفانه این کودک خردسال فوت می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهرستان ورزنه با همین موضوع گفت: اقدامات لازم قضایی توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان ورزنه انجام و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان ارجاع شد. بنیمی ادامه داد: پس از دریافت این پرونده وارد عمل شدیم و با توجه به صدور قرار تامین برای ماموری که اقدام به تیراندازی کرده بود، بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کرده است. وی افزود: مصمم به بررسی هرچه دقیق‌تر پرونده هستیم و در این رابطه به بازپرس پرونده تاکیدات موکد شده تا به سرعت و با دقت بالا پرونده با رعایت حقوق شهروندی مورد بررسی و نتیجه نهایی گزارش شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان درخصوص علت متوقف کردن خودروی سواری توسط عوامل انتظامی شهرستان ورزنه، گفت: در این رابطه به پلیس اعلام شده بود که خودرویی مشکوک است و پلیس نیز بر این اساس وارد عمل شده است؛ البته این موضوع نیز باید بررسی شود و مدارک و مستندات و اظهارات شهود و مطلعان اخذ و در خصوص این موارد تحقیقات لازم شود. وی در رابطه با این که آیا تیراندازی ماموران پلیس پس از فرار صورت گرفته یا خیر، گفت: گزارشی که نیروی انتظامی داده، مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‎شده، عبور کرده که این مورد نیز در دست بررسی است. بنیمی تاکید کرد: از خودروی مذکور هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است.


ادعای فارین پالسی: ایران به دنبال افزایش ارائه تسلیحات به روسیه است
نشریه «فارین پالسی» به نقل از پنج مقام ناتو و آمریکایی مدعی شد که ایران با امضای توافق‌های نظامی جدید با روسیه، به دنبال افزایش تأمین تسلیحات برای مسکو در جنگ علیه اوکراین است. این نشریه در ادامه مدعی شد، این امر می‌تواند به طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین منجر شود و ایران در ازای آن از کمک اقتصادی و دفاعی روسیه بهره‌مند خواهد شد. فارین پالسی همچنین نوشت که به‌رغم تهدید‌های مقام‌های ارشد آمریکایی و هم‌پیمانان آن‌ها برای مقابله با تأمین تسلیحاتی روسیه توسط ایران، این مقام‌ها در پشت در‌های بسته اذعان می‌کنند که هیچ راه واقع‌بینانه‌ای برای این اقدام وجود ندارد. روزنامه «واشنگتن پست» نیز پیش از این طی گزارشی با اشاره به ادعا‌های تکراری مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند. /ایلنا


تحلیل عباس‌زاده از سفر گروسی به ایران: نفعی برای ما نخواهد داشت
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من با رفتن دولت آقای روحانی و تشکیل دولت جدید تقریباً عملاً پرونده برجام بسته شده است. محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: نتیجه‌ای برای سفر آقای گروسی به ایران نمی‌بینم و دو دلیل هم برای این مساله دارم؛ نخست سابقه و تجربه سفر‌های قبلی آقای گروسی است. ایشان هر زمان که به ایران آمده و هر اطلاعاتی را جمع‌بندی کرده و برده، دقیقا از آن‌ها استفاده معکوس کرده است، در صورتی که جمهوری اسلامی ایران این اطلاعات را برای شفاف‌سازی و برای اینکه تردید‌ها را برطرف کند، تا در راستای عادی‌سازی پرونده قدمی برداریم، داده است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای گروسی هر زمان که به ایران آمد و گزارش گرفت، بعداً یک نقطه‌ای از این گزارش و اطلاعات را بیرون کشید و همین را مبنای سوالات و تردید‌های بعدی و نهایتاً فشار‌های بعدی بر ایران قرار داد؛ بنابراین، من اعتقاد دارم آمدن ایشان به ایران نفعی به حال ما نخواهد داشت. /ایلنا


حکم شلاق نعمت احمدی به ۵ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد
نعمت احمدی وکیل دادگستری و حقوقدان از محکومیت خود به ۵ میلیون تومان جزای نقدی در شعبه ۹ دادگاه مطبوعات خبر داد. احمدی در گفتگو با اعتمادآنلاین، با اعلام این خبر گفت که ابتدا حکم محکومیت، ۴۰ ضربه شلاق بود که بعد از صدور حکم، دادگاه آن را به ۵ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد. احمدی با اشاره به اینکه شاکی او یکی از نهاد‌های امنیتی بوده است، گفت: امروز، عصر اخبار یکسویه گذشته و عصر دیجیتال است. اگر برای روزنامه‌ها خط قرمزی دارند، باید بگویند و اعلام کنند. به جای برخورد، رسانه‌ها را باید تقویت کنند. او با تاکید بر اینکه به رای صادره اعتراض خواهم داد، گفت: به نظرم دیوان باید به اصل مطلب بپردازد. هیات منصفه با تاکید بر اینکه متهم مجرم بوده و مستحق تخفیف نیست، دست دادگاه را می‌بندد.


تحلیل جوادی حصار از کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چیزی که امروز جامعه را به شدت رنج می‌دهد، نوعی از کنترل و مدیریت انحصاری است که در حوزه گزینش‌گری‌های عمومی ذیل نظارت استصوابی و در حوزه غیرمدیریتی ذیل عنوان امنیتی شکل می‌گیرد. محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌گو با ایلنا، در تحلیل کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات و اینکه چه آینده‌ای می‌توان برای جبهه اصلاحات متصور بود، گفت: آنطور که ما تحقیق کردیم و آقای نبوی هم اعلام کردند، وضعیت جسمی ایشان اجازه فعالیت موثر و طاقت‌فرسایی که برای ایشان ایجاد می‌شد را نمی‌داد. قطعا اگر حضور فیزیکی ایشان در جبهه اصلاحات در هیات رئیسه نباشد، ما با پاره‌ای از کاستی‌ها روبه‌رو هستیم، ولی حتما از حضور معنوی ایشان استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم از تجربه، توان و ظرفیت ایشان برای هماهنگی‌های بیرون از مجموعه استفاده کنیم. به نظرم، جبهه اصلاحات اینطور نیست که اگر آقای نبوی در درون جبهه نباشند، ایشان را رها کرده و از تجربیات‌شان استفاده نکند. جوادی‌حصار در پاسخ به اینکه آینده جبهه اصلاحات را با خروج آقای نبوی چه طور متصور می‌شوید آیا قرار است شیوه کار به شکل سابق باشد یا تغییری در ساز و کار و شیوه جدیدی در فعالیت جبهه اصلاحات شاهد باشیم گفت: بعید می‌دانم. جبهه اصلاحات جبهه‌ای است که در وزارت کشور ثبت شده و دارای مرامنامه و آیین‌نامه‌ای است که برای خود ثبت کرده و مثل احزاب، اعضا و جوارح این جبهه با یک سازوکار‌هایی انتخاب و جایگزین می‌شوند، لذا بعید می‌دانم با رفتن یک فرد از جبهه اتفاق خاصی بیفتد. /ایلنا

پاسخ مهاجرانی به صدیقی: جنگ اقتصادی نیاز به تعقل دارد نه دعا
سیدعطاءالله مهاجرانی نوشت: جنگ اقتصادی نیاز به برنامه‌ریزی و تعقل و استفاده از تجارب دیگران و بهره‌گیری از کارشناسان و دانشمندان دارد. کتاب اصول کافی، مهم‌ترین کتاب از کتب اربعه شیعه با «کتاب العقل و الجهل» آغاز شده است نه با کتاب دعا! «جنگ اقتصادی و کارکرد دعا و اشک؟» عنوان یادداشت سیدعطاءالله مهاجرانی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و رییس حوزه علمیه امام خمینی در منطقه اُزگل تهران، فرموده‌اند: «با دعا می‌توان از جنگ اقتصادی کشور گذر کرد. در خلوت اشک بریزید و مشکلات کشور را با دعا حل کنید.» (خبر‌گزاری فارس) 


درباره داوری و پیشنهاد حضرت آقای صدیقی چند نکته قابل تامل به نظرم می‌رسد: 
یکم: ایشان در دولت قبل همه نابسامانی‌ها را به سوءعملکرد دولت و شخص رییس‌جمهور نسبت می‌دادند و پیشنهاد می‌کردند که دعا کنید از این دولت نجات پیدا کنیم! فیلم توصیه ایشان در هنگام زیارت در مسجد جمکران موجود است.
دوم: خداوند متعال در جنگ نظامی، توصیه به کسب «اقتدار» و «وسائل» مناسب برای پیروزی کرده‌اند. این آیه در حقیقت رهنمودی برای دیگر جنگ‌ها از جمله جنگ اقتصادی و تبلیغاتی و روانی و سیاسی نیز هست.
وأعِدُّوا لهُم مّا اسْتطعْتُم مِّن قُوّةٍ ومِن رِّباطِ الْخیْلِ تُرْهِبُون بِهِ عدُوّ‌الله وعدُوّکُمْ وآخرِین مِن دُونِهِمْ لا تعْلمُونهُمُ‌الله یعْلمُهُمْ (سوره انفال/ ۶۰) 
«و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌های آماده بسیج کنید، تا با این تدارکات، دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان دیگری را جز ایشان - که شما نمی‌شناسیدشان و خدا آنان را می‌شناسد - بترسانید.»

حسن رسولی: دغدغه مردم «سفره حداقلی» شده است
حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: حیاتِ یک سال و چند ماههِ دولت رئیسی نشان داد، حاکمیت یکدست نه تنها علاج درد نیست، بلکه بحران‌های عدیده‌ای را علاوه بر بحران‌های فعلی پیش روی مردم و کشور قرار داد تا امروز به وضعیتی دچار شده‌ایم که دغدغه مردم «سفره حداقلی» شده است. /رویداد ۲۴

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی از حائری شیرازی شکایت می‌کند
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی بنا به مسئولیت قانونی خود با طرح شکایت از شهاب الدین حائری خواهد خواست تا در دادگاه نسبت به ادعای خود پاسخگو باشد. یک مقام مسئول در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) به جماران گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی بنا به مسئولیت قانونی خود انشاءالله با طرح شکایت از جناب آقای شهاب الدین حائری خواهد خواست تا در دادگاه نسبت به این ادعای خود پاسخگو باشد. به گزارش جماران، وی اخیرا اکاذیبی منتسب به امام خمینی در خصوص آغاز جنگ را منتشر کرده که پیشتر بدان پاسخ داده شده است.

جهانگیری: یکی از اشتباهات زندگی سیاسی‌ام، شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ بود
جهانگیری معتقد است، با تبلیغات منفی در دو، سه سال آخر دولت دوازدهم شانس رای آوردنش در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار پایین بود و افزود: به چند دلیل فکر می‌کردم باید حتما حضور پیدا کنم و حتی آن حضور می‌توانست به دولت بعدی که اگر دولت آقای رئیسی هم باشد جهت بدهد که کجا‌ها باید متمرکز شود. جهانگیری در عین حال گفت: یک بار به آقای روحانی گفتم اگر قرار باشد یکی از اشتباهات زندگی سیاسی خودم را بنویسم حتما شرکت من در انتخابات ۹۶ است. به گفته او یکی از دلایل ردصلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰، شرکت او در انتخابات ۹۶ بود و ادامه داد: من از روز بعد انتخابات احساس کردم خیلی از سرمایه‌هایی که پشت سر خودم درست کرده بودم و می‌دانستم برای کشور مفید است، یکی یکی در حال تضعیف است. یکی از آن‌ها خود آقای روحانی بود. رابطه من با آقای روحانی در دوره دوم مثل دوره اول نبود. جهانگیری به قصد خود برای کناره‌گیری از معاونت ریاست‌جمهوری پس از انتخابات ۹۶ اشاره کرد: به آقای روحانی گفتم شما یک معاون اول دیگری بگذارید، من نمی‌خواهم معاون اولی را ادامه بدهم. ایشان هم به من گفت شما کم‌انگیزه شدید. در همان دو، سه ماه بعد از انتخابات تا آغاز دولت دوازدهم بحث معاون اول شد و اقداماتی انجام گرفت که خود ایشان هم دید من دیگر آن جهانگیری انگیزه‌دار نیستم. /آگاهی نو

وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
جواد اوجی در ارتباط زنده با اخبار سیما گفت: دولت و مجلس در هیچ‌کجا از جمله قانون بودجه 1402 برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند. وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر در نظر گرفتن سهیمه بنزین نوروزی گفت: هنوز در این حوزه تصمیم‌گیری نشده است و امیدواریم بتوانیم با مدیریت مصرف بخش بنزین رفاه را برای مردم فراهم کنیم.

نماینده مجلس: شاهد گرانی‌های سرسام‌آور هستیم
رسول فرخی میکال با انتقاد از گرانی‌های اقلام اساسی مردم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، دولت کنترل بازار شب عید را از دست داده است، چراکه شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی در این روزها هستیم، در حالی که در آستانه عید نوروز و ماه رمضان مردم بیشتر از هر زمان دیگری به تامین کالاهای اساسی خود به قیمت مناسب نیاز دارند لذا باید مسیر دسترسی به این اقلام را برای آن‌ها تسهیل کرد و دولت باید هر چه سریع‌تر به کنترل بازار وارد شود تا بازار شب عید را از دست ندهد اما متاسفانه قیمت گوشت قرمز بسیار افزایش داشته و قیمت دیگر اقلام نیز دست کمی از این مهم ندارند. نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تلاش دولت برای کنترل قیمت گوشت قرمز، مرغ، میوه و دیگر اقلام خوراکی، گفت: نوروز پیش‌رو به دلیل اتمام بیماری کرونا و تقارون آن با ماه مبارک رمضان با نوروزهای سال‌های قبل تفاوت دارد لذا احتمال افزایش دید و بازدید مردم در عید امسال بسیار است، بنابراین تمامی این موارد سبب می‌شود که دولت میوه، گوشت، برنج و دیگر اقلام خوراکی را برای شب عید به‌صورت ویژه و با قیمت مناسب تامین کند اما باز هم شاهد گرانی‌های سرسام‌آور هستیم.

نماینده مجلس: ادعای نداتشن کسری بودجه، بیشتر به یک شوخی تلخ شباهت دارد
امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس، پیش بینی و تحقق ۷۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات جای تامل و بحث دارد. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: هنوز بخش‌های تحقق نیافته مالیات از واردکنندگان دانه درشت مشخص نیست، مالیات خانه‌های خالی هنوز اجرا نشده و معلوم نیست اخذ مالیات از نقل و انتقالات و ویلا‌های لوکس و شیک چه سازوکاری دارد؛ به اذعان خود مالیاتی‌ها رکورد نظام مالیاتی شکسته شده که باید بررسی شود، باید اعلام شود که از یک کارمند دولت و حقوق بگیر چه میزان مالیات دریافت می‌کنند. وی با طرح این سوال که آیا در توزیع استانی مالیات‌ها عدالت مالیاتی رعایت شده است، ادامه داد: برای تمام استان‌ها از نظر قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مالیات پیش بینی شده، آیا استان‌ها رشد متوازن داشته اند که مالیات متوازن پرداخت کنند؛ بنابراین، استان‌های ایلام و گلستان که از میانگین کشور نیز سرانه درآمدی آن‌ها پایین‌تر است باید مالیاتی مشابه مالیات استان‌های صنعتی پرداخت کنند. شادمهر، افزود: این ادعا که کسری بودجه نداریم بیشتر به یک شوخی تلخ شباهت دارد، به فرض اگر ما کسری بودجه نداریم پس تورم باید بسیار اندک باشد، در صورتی که ۴۰ درصد تورم پیش بینی کرده‌اند که قطعا بیشتر از است و این موضوع پیام روشنی دارد.

وزارت اقتصاد: عواید مولدسازی به تمام مردم می‌رسد
وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه عواید مولدسازی به تمام مردم می‌رسد، اعلام کرد: ادعای قرار گرفتن عواید مولدسازی دارایی های دولت در اختیار اصولگرایان ادعایی کاملا سیاسی و بی مبناست که با هیچ یک از ابعاد کاری که در حال انجام است سازگاری ندارد. /ایرنا

توقف واردات گوشت برزیل به دلیل جنون گاوی
سازمان دامپزشکی ضمن اعلام توقف موقت واردات گوشت قرمز و هرگونه فراورده پروتئینی از برزیل به دلیل مشاهده جنون گاوی در این کشور، اعلام کرد تمام گوشت‌های وارداتی صورت گرفته تا امروز به کشور عاری از هرگونه بیماری و آلودگی است. /تسنیم

تازه متولدشده‌ها سهام‌دار می‌شوند؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند، به‌ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲میلیون ریال تا سقف ۲۲هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص پیدا کند.

مجوز واردات یک خودرو به برخی از جانبازان
با تصویب مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای ۵۰ درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌درخصوص سایر مشمولین ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ تبصره (۱۶) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰۹
کاش یک ازانس بین المللی سم و شیمایی هم بود که کسی مانند ان پی تی جرات عدم همکاری برای بازرسی و تحقیقات نداشته باشد
صد در صد میخوان افزایش بدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
توافق جدید!
زبان زور هسته ای اثر کرد.
برای اولین بار گروسی پذیرفت که اقدامات ایران و آژانس متناسب با اقدامات راستی آزمایی شده آمریکا در رفع تحریم ها خواهد بود.
چیزی که اصلا در متن برجام وجود نداشت و اجازه میداد غربیان تعهداتشان را انجام ندهند و ایران هم چوب را بخورد و هم پیاز را.
اما این پیروزی مهم جدید، یعنی ناامیدی‌ غرب از موفقیت در اغتشاشات و پایان التهابات اقتصادی اخیر.
لذا با توجه به این توافق مهم و نیز سیاستهای اخیر مرکز مبادلات ارز و طلا، طی این هفته نیز باید شاهد تداوم سقوط قیمت ارز و طلا تا رسیدن به نقطه ثبات باشیم.
#ایران_هسته_ای
#توان_امتیازگیری
#گشایش_اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
میگه بزرگترین اشتباهش شرکت در انتخابات 96 بود، در حالی که به محض کنده شدن از دنیا در اولین وادی حق‌الناس با تمام وجود خواهد فهمید که بزرگترین اشتباهش، ورود به اولین مسئولیت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
در برخی اماکن زیارتی و مساجد به غیر از کتب شریف قرآن و مفاتیح‌الجنان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در قفسه‌ها قرار داده شده است که بسیار کار شایسته‌ای است. از متولیان امر درخواست می‌شود برای آشنایی بیشتر مردم کتب احادیث مثل مواعظ عددیه و خلاصه اصولکافی و... نیز در این اماکن قرار داده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
علی آقا اگر این جور که شما می فرمایید برجام تا این حد برای آمریکا واروپا منفعت داشت !! پس چرا ترامپ زیر این همه منفعت زد ؟!
کاش یک ازانس بین



بعد از تجربه برجام و توافق رئیس ژاپنی ان با اوباما این بار اسراییل درس گرفته و توانسته رئیس اژانس را با خود کند. حالا بایدن هم نمیتواند مانند اوباما اژانس را مجاب کند و هر توافقی سه طرف دارد. که باید تایید کنند. ایران امریکا و اژانس( اسرایبل) . به همین دلیل هیچ توافقی به سرانجام نمیرسه مگر اینکه دوباره رئیس اژانس عوض و همکار بایدن بشه که اونهم بعیده. روسیه و چین هم درگیر ماندن امریکا و اروپا با ایران برایشان عالی است. همین هست که روسیه و اسراییل روابط ویژه دارند و با وجود حمله روسیه به اکراین اسراییل از اکراین حمایت نمیکنه
بهترین راه علاج مشکلات کشور برکناری رییسی هست و والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
بهترین راه که نیست ولی یکی از راه هاست چون این فرد تصمیم گیرنده نیست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
مشکل رئیسی یا روحانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اشتباه لایک مثبت دادم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
با شما موافق هستم رئیسی باید برکنار شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خوابشو ببینی حسن باز! از اولم چشم دیدن رییسی رو نداشتید دوباره بهش رای میدیم
اقای جهانگیری و جهانگیرها بزرگترین اشتباه زندگی شما این بود که به کاری که اصلا در حد و اندازه ان نلودید و نیستید یعنی مملکت داری ورود کردید و نتیجه ان این هست که ملتی چند هزار ساله با اولین ثروت نفت و گاز و ان همه پتانسیل و استعداد و منابع را به این روز کشاندید. واقعا پدیده از طرف منفی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
شما چرا روی آب را نگاه می کنید بروید زیر آب را نگاه کنید تازه متوجه می شوید آنجا چه خیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
با این وجود در مقایسه با دولت فعلی شیر بودید ونابغه !!
دانشمند سازنده واکسن روسی در مسکو بطرز فجیعی به قتل رسید چون اطلاعات مهمی داشت.انتشار ویروس کوید کار محفلی در روسیه بود تا امریکا و اروپا و دنیا رت لهم بریزخ و زمینه را برای حرکت پوتین برای تسکیل مجدد اپراطوری سرخ فراهم کنه. مگر نه کدام ویروس طبیعی خانواده سرماخوزدگی را میشناسیر که خوشبختانه بین کودکان شیوع بسیار کمی داشته باشد. اصولا محافل روسی ید طولایی در استفاده از مواد و گاز های سمی و بیولوژیکی دارند. ترور مخالفان پوتین در لندن یا برادر کیم در مالزی از جمله این تاریخچه کثیف هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
هیچ فرقی با هم ندارن. کار هر کدومشون می تونه باشه. همشون هم انگیزه لازم رو داشتن و هم دلایلش رو. هر چی بود که واضحه طبیعی نبوده
بنده خدا دیگه انگیزه برای معاون اولی ندلشته، بعد اینو مقایسه کنین با افرادی که در راه خدمت جانشان را میذارن
امروز ارتفاع موج کارآمدی به 140 متر رسیدکه در تاریخ کشور بی سابقه است.
بارها گفتیم و باز تکرار میکنیم امریکا و اروپا و.... اصلا نگرانی از غمی ساری حتی ۹۰ درصد ندارند. فقط ان را بزرگ میکنند تا بتوانند سیاست تحریم و تضعیف تدریجی یک ملت را پبش ببرند. ده سال دیگه هم گروسی یا جانشین او خواهد امد و خواهد گفت تواعق شو که بدنبال توافق باشیم و نتیجه ان ارامه تحریم و مشکلات اقتصادی بدون گوچکترین هزینه برای انهاست. افرین به این مدیریت سیاست خارجی
مأموری که آن کودک را کشته باید دو بار اعدام شود تا هیچ پلیسی به خوروئی که حامل زن و بچه است شلیک نکند
پاسخ ها
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
به خودروی که از ایست و بازرسی پلیس فرار کرده چه توضیحی دارید اگر همین خودرو چند قدم انورتر به مردم شلیک می کرد و چند نفر را میکشت باز همین نظر را داشتید کسی که از ایست و بازرسی فرار کرده ریگی به کفش دادشته والا فرار نمی کرد به نظر من من پلیس وظیفه اش را انجام داده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
سلام عجیب نیست تمام این خودروهای قاچاق کودک باهاشون هست و تنها فرد کودک تیر می خورد؟! بنظرم وزارت اطلاعات باید ورود کند یا شاید باید یک کار پژوهشی انجام شود تا به حقایق این جریان ذدست پیدا کنیم، افراد قاچاقچی برای زندگی زن و بچه شوت دست به قاچاق میزنند اونوقت همون بچه را می گذارند دم تیر در ماشین قاچاق بر؟ خیلی عجیبه در اصل خبر نباید شک کرد؟!؟!؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
به نظر بنده دوبار اعدامش کنند و بعدش یه حبس ابد با اعمال شاقه هم براش ببرند تا دیگه باعث ناراحتی شما نشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
حالا یه عده پروزه درست کردن ازکجا کیگی قاچاق داشته هر کی به پلیس اعتماد نکرد شاید فک کرده تو اون بیراهه پلیس نما بودن میخاستن خفتشون کنن مکگه در ماجرای ریگی با لباس پلیس و ایست و بازرسی جعلی ملتو خفت نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اگه اینطوره همه زن و کودک میذارن تو ماشینشون پلیس ممکنه ندیده باشه انقدر دشمن پلیس کشور خودت ن نباشید شماها خلافکارید حتما
آقای جهانگیری صرف خانواده شهید بودن که نباید مسئولیت مملکت داری را به عهده بگیرید در حالی که تو حداکثر میتوانی یک کارگاه ریخته گری را اداره کنی
آقای رییسی خواهشن فقط ۱۰ دقیقه فکر کن که چه بلایی سر اقتصاد کشور آوردی، با اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی رو از کالاهای اساسی حذف کردی باید یه تحول بزرگ در اقتصاد ایجاد میکردی و دلار رو روی ۱۵۰۰۰ هزاررتومان تک نرخی میکردی ؟؟
متاسفانه بخاطر بیسوادی شما مردم بیچاره شدند ، دلار ۶۰ هزار تومانی واقعا بنیان خیلی از خانواده ها رو پودر کرد ، شما مگه خبر نداشتم که حالا نفس کشیدن مردم بع قیمت دلار وصل شده ، ببین چه بلایی سر بورس آوردی؟؟ دو روز فقط با عدد سازی شاخص رو مثبت نگه داشتید در حالی که هیچ سهامی سود به کسی نداد،
این اقتصاد بیمار افتاده دست دلالان و کاسبان تحریم که به شدت دنبال ادامه تحریم کشور هستند ولی خبر ندارن روزی تر و خشک همه باهم خواهند سوخت ؟؟
آقای رییسی شما با چند تفکر در کشور مواجه هستید
۱_ جناح افراطی که به اصطلاح شعار مقاومت می‌دهند و ادعا می‌کنند این ادامه دولت خود امام هست در حالی که امام به شدت نسبت به معیشت مردم حساس بود
۲_ منافقین و دشمنان خارج که دنبال آشوب و ناامنی هستند و می‌خواهند کشور رو درگیر یک جنگ خانمانسوز کنند
۳_ مردم عادی که به شدت درگیر فقر و بدبختی هستند و دعا شب روز آنها نجات از این وضعیت اسفبار هست
قطار انقلاب به شدت دچار آسیب شده یه فکر اساسی کن ،
یعنی کسی به این آقا نگفته مسمومیت ها چند ماه قبل از 22 بهمن شروع شده ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اگر بخاطر راهپیمایی ۲۲ بهمن بود تا حال شناسایی و ۱۰۰ بر اعد ام شده بود.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
از 9 آذر شروع شده. ایشون خواسته از اب گل الود ماهی بگیره و مصادره به مطلوب کنه. متاسفانه سوتی داده. بعد میگن چرا حرف مسئولین خریدار نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تازه مگر فقط دخترها تو راهپیمایی بودند پسرها حضور نداشتند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
یکی باید بهش بگه چند تا نوجوان اونهم دختر در ۲۲ بهمن شرکت کردن که کسی بخواد ازشون انتقام بگیره؟
مسئولان اگه دورغ نگن روزشون شب نمی شه ... آقای ویس کرمی باشه شما درست می گی از آذر دانش آموزان رو مسموم کردن برای اینکه از 22 بهمن نیومده انتقام بگیرن!!!!!!!!

شما فقط به یک سوال جواب بده .. از اولین مورد مسومیتها تا دو سه هفته پیش تا حالا کجا بودید ؟؟؟
اقای رییسی شاخه آهن ۳ میلیونی به ۸ میلیون رسیده بعد ریییس از دستاورد دولت صحبت میکنه ؟؟ نکنه قیمت ها رو هم قبول نداری مثل دلار ۶۰ هزاری؟؟
تو به غیر از خودت آیا گسی دیگه رو هم قبول داری ؟؟
آقای رئیسی در حداقل ها مانند بیان اعداد و ارقام دارای اعشار هم مشکل دارند و واقعا هیچ توانایی مدیریتی و فنی تخصصی در ایشان دیده نمیشود.!
شرط تقواست که ریاست را به اهلش بسپارن و استعفا دهند
کار ایشان شده آمار دروغ دادن و سوتی دادن و این در شان ایران و ایرانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اعداد اعشاري را در كلاس ٧ درس مي دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
جواد ظریف گفت" مردم خودشان انتخاب کردند.
ویس کرمی راه پیمایی 22 بهمن حدود 20 روز پیش بوده و این مسائل از اذر ماه شروع شده.اینقدر سطح درک و سوادتون رو به رخ مردم نکشید!!!!!
مدتهاست رها شده!
کلا اخبار امیییییییییدوار کننده ای بود!!!!
اگر مسمومیت های سریالی واقعیت دارد و جوسازی نیست چرا در شهر راین از توابع استان کرمان تا الان هیچ دانش آموز دختری مسموم نشده‌است؟! دانش آموزان دختر شهر راین هر روز با خیال راحت و امنیت کامل به مدرسه می‌روند و تازه بعد از مدرسه با دوست‌پسراشون میرن کافه! من خودم در شهر راین زندگی می‌کنم و خوشبختانه اینجور مسائلی وجود نداره پس لطفاً جوسازی و شایعه پراکنی را متوقف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
بینوا فک مینه دهاتشون مرکز جهانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تا حالا اسم شهرتون هم نشنیده ایم که کافه هم داره ؟؟
میگم! نمیشه استثنائا این سری دوره ریاست جمهوری ۲ سال باشه؟؟؟
آقای رییسی میدونی این دلار ۶۰ هزاری چه بلایی سر سفر ملت آورد ، گوشت مرغ هم پر کشید و دو برابر شد ؟؟؟ حالا اگه دلار ۳۰ هزار هم بشه با توجه به چسبندگی تورم قیمتها کاهش پیدا نمیکنه ؟؟ چرا بازار رو رها کردی به امان خدا ؟؟؟؟؟
کشته شدن یک کودک خردسال در پی تیراندازی ماموران
پوشیدن جلیقه ضد گلوله درخودرو مانند بستن کمربند ایمنی باید اجباری شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
البته فقط زمانی که تو ماشین کل مواد برای بدبخت کردن جوانان کشور باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
مواد را با خودرو نميارن با تريلي ميارن
اولین کار یک حاکمیت ایجاد امنیت تو گسنره سرزمینی است متاسفانه ناامنی تو مدارس رو نمی تونید فرافکنی کنید و مُسوولیت شما کم نیست دشمن چه داخل چه خارج فرقی نمی کنه که اون ها غلبه کردند
دلم برای مردم خرم آباد بابت نماینده اون شهر واقعا سوخت.تحلیل های کودکانه و سطحی نگری محض بابت دانش آموزان مسموم شده واقعا جای نگرانی داره.این حرف ها امروز بین پیرزن های بی سواد هم منسوخ شده.گاهی حرف نزدن بهتر از حرف زدنه و تاثیرات مثبت بیشتری دارد.آقای ویس کرمی بهتر نیست بعنوان نماینده مردم کوشا و با استعداد خرم آباد قبل از حرف زدن قدری مطالعه ، تفکرو تامل داشته باشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
لری گفته ساده دل هست ابروی لرها رو برده
خدا را شاکرم برای اینکه اینقدر اطلاع رسانی گسترده وجود دارد.

به ولا اگر این انفجار اطلاعات نبود، چنین اخباری رو در سایت خبری شما نمی‌دیدیم.

سپاس که راهی برای کتمان این اخبار وجود ندارد
" وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه عواید مولدسازی به تمام مردم می‌رسد "

عواید جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم رسید و چیزی نمانده از چشمانمان وقی بیرون بزند کافی است بقیه عواید مال خونتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
ما طاقت اینهمه شادی و خوشبختی و رفاه رو در یکی دوسال نداریم خواهشمندم مسولین در خدمات رسانی به مستضعفین و محرومین کمی استراحت کنند اگر استراحتش مطلق باشه که چه بهتر
جناب صديقي : با دعا مي توان از جنگ اقتصادي گذر كرد ، در خلوت اشك بريزيد و مشكلات كشور با دعا حل كنيد !!

نماينده مجلس : اين مسموميت هاي دانش آموزان براي انتقام گيري از آنان جهت شركت شان در راه پيمايي ٢٢ بهمن است !
نماينده ديگر مجلس : موضوع مسموميت دانش آموزان به خارج از كشور ارتباط دارد !
و ايضاً نماينده ديگر ( جناب راستينه ) : منافقين عامل مسمويت ها هستند !!
-------------------
عرض مي كنم آنجا كه انسان حرفي براي گفتن ندارد ، چه بهتر كه سكوت كند ، اين كه گفته اند : « اگر حرف نقره باشد ، سكوت كردن طلاست » به نظرم در همين مواقع است كه حرفي براي گفتن نباشد ! و چه خوب است اگر انسان بخواهد حرفي بزند ، حرفي باشد كه دو كلمه حرف حساب باشد : مثل چي ؟ مثل اين سخن كه بزرگي گفته
است ( جناب يونگ) : « زندگي همچون مكثي كوتاه بين دو راز عظيم است » !!
و سخني ديگر ( ابراهام لينكلن ) : معيار واقعي ثروت ما اين است كه اگر پول مان را گم كنيم ، چه قدر مي ارزيم !
توماس جفرسون : مي خواهي بداني كيستي ؟ نپرس ، عمل كن ! عمل شما ، شما را ترسيم و تعريف مي كند !!
و كسي ديگر گفته است كه : « مشكل ذهن هاي بسته اين است كه دهانشان هميشه باز است » !!
لئون تولستوي : « همه مي خواهند بشريت را عوض كنند ، اما دريغا كه كسي در اين انديشه نيست كه خودش را عوض كند » !!
استيون هاو كينگ : « افراد ساكت پر سرو صدا ترين افكار دارند » !!
آلبر كاموا : كم هستند افرادي كه با چشم شان مي بينند و با مغزشان فكر مي كنند !!
عطار نيشابوري : « هر چه در فهم تو آيد ، آن بود مفهوم تو » !!
و كسي ديگر گفته است : « وقتي كسي اندازه ات نيست ، دست به اندازه خود نزن !!
آنتوان چخوف نويسنده معروف روسي : « از ميان كساني كه براي دعاي باران به صحرا مي روند ، تنها كساني كه با خود چتر مي برند ، به كارشان ايمان دارند » !!
برتراند راسل : « مرگ تمدن ها زماني مي رسد كه بزرگان مردم به پرسش هاي جديد آنان پاسخ هاي كهنه بدهند »
مارك تواين نويسنده معروف : « يك « دروغ » دنيا را دور مي زند و سر جاي اولش بر مي گردد ولي در همين زمان « حقيقت » هنوز دارد بند هاي كفش خود را مي بندد تا حركت كند » !!
اسكار وايلد ( نويسنده معروف ) : يك اسقف هشتاد ساله همان حرفي را مي زند كه در هيجده سالگي به گوشش خوانده اند !!
------------
--- به به ! عجب جملات قصاري ! با معنا و مفهومي ! ... خب ! بقيه اش ؟ ... داشتيم مستفيض مي شديم !
--- خدا عمر و عزتت را زياد تر كنه برادر ! اووووووووه ! بنده اگر بخواهم تمامي جملات قصار متفكرين دنيا را كتابت كنم مثنوي هفتاد من كاغذ خواهد شد ! ... فعلاً شما به همين مقدار قانع باش كه گفته اند : در خانه اگر كس است حرفي بس است » !! ... ببخشيد برادر ! به نظرت از ميان اين چند سخن كداميك گُل سر سبد است ؟
-- معلومه ! سخن عطار نيشابوري شاعر و عارف ايراني كه فرموده : « آنچه در فهم تو آيد ، آن بُوَد مفهوم تو » !!
--- احسنت ... آفرين ... مرحبا ... اتفاقاً نظر خودم هم همين هست ! بي خود نيست كه گفته اند : « هنر نزد ايرانيان است و بس » ! ... بله ؟!!
بی عدالتی و فساد در مسئولین بیداد میکنه
آیا نمایندگان محترم واینده نگرمجلس شورای اسلامی که دائماً قوانین تشویقی برای فرزندآوری وازدیادجمعیت وضع میکنندخبردارندکه قریب نیمی ازهمین جمعیت فعلی یارانه بگیرندوبزبان ساده تریابیکارندویاکارشان زندگیشان راتامین نمیکند که علت عمده آن نبود امکان کارواشتغال واقتصاد بهم ریخته وخراب ماست نمایندگان دوراندیش فکرنمیکنند اکنون برای جمعیت فعلی هم شغلی وکاری وجودنداردوقتی شماباتشویق باعث ازدیاد بیشترجمعیت میشویدمگرقراراست آنوقت برای مملکت معجزه ای رخ دهد ومشکلاتمان بادنیابه صرف جمعیت زیاد حل خواهدشد وثروت فراوانی نصیبمان خواهدشد حتی بااینکار جلو پیری کشورگرفته نمیشود بلکه برلشکر بیکاران افزوده میشودکشورچین با جمعیت زیاد‌ سالهاقبل وقی مردمش گرسنه بودند بیش ازیک فرزندراممنوع کرد تااینکه با فکر وتلاش ودرایت اکنون به اقتصاددوم دنیاتبدیل شده وقانون تک فرزندی رالغو کرد
شعارپیری جمعیت برای کشورما که کم ارزشترین پول دنیا وبالاترین تورم دنیاراداریم دادن آدرس درستی نیست آیابهترنیست بجای اینهمه تلاش برای درمان معلول علت را درمان کنید یعنی جلورانت وفساد به جد گرفته شودبادنیا تعامل البته بااحترام متقابل شود چون ما بلقوه کشوربسیارثروتمندی هستیم که اگردرست مدیریت شود میتوانیم جمعیت بیشتر وبا تضمین کارواشتغال وثروت ورفاه بیشتر داشته باشیم ماچه چیزمان ازکشورهای نفت خیزهمسایه کمتراست گذشته ازآن ما نخبگانی ازهرنظرداریم که آنهاهرگزندارند البته متاسفانه خودمان ازنخبگانمان عادتاًاستفاد نمیکنیم
دشمن چه کارها که میکنه و مسئولان در خواب ناز تشریف دارن!!
زمان‌ دانش اموزی‌ ما از خدا میخواستیم‌ یک متر برف بیاد تا یک روز تعطیل شیم‌ الان‌ علاوه بر کرونا‌ و آلودگی هوا‌ و غیره‌ تعطیلات‌ مسمومیت هم اضافه شده‌ !
واردات خودرو ممنوعه مگر برا جانبازان و شرکت های رانتی خودرو داخلی هم قرعه کشی البته اگه خودرویی بمونه چون هزار تا هزار تا میرسه به ادرات مختلف اندک خودرو داخلی هم میشه جایزه میرسه به اونایی که بچه دار شدن! خدایی کجاست اون عزتی که قولش رو به ایرانی داده بودین؟
نتیجه،تحریم مال مردمه تحملش مال مردمه و دادار دودور مال مسئولین
این حوادث مسمومیت ها باعث شد مردم دلا ۶۰هزار تومانی سکه ۳۳میلیونی پراید ۳۰۰میلیونی وگوشت ۵۰۰هزارتومانی وکلا فقر مطلق پاک یادشان برود . از بس این جنایت بزرگ و درد آور است .
این حوادث مسمومیت ها باعث شد مردم دلا ۶۰هزار تومانی سکه ۳۳میلیونی پراید ۳۰۰میلیونی وگوشت ۵۰۰هزارتومانی وکلا فقر مطلق پاک یادشان برود . از بس این جنایت بزرگ و درد آور است .
تهدید تحریم غربگدا هرگز اثر ندار حتی اگر شب و روز حنگ روانی بارد
دروغ بنیان جامعه را از بین میبرد،حضرت علی فرمود دروغ حتی به مزاح هم گناه هست،ایا اقایان که میگن پیرو علی هستند متوجه هستند روزی چندتا دروغ میگن؟!!!!
سم رایسین علائم آنفولانزا داره.
اقای ویس! مسمومیت ها گزارششون از آذر و دی منتشر می شد! قبل از ۲۲ بهمن.
یکی از بزرگترین اشتباهات ما هم این بود که باور کردیم دلار بالاتر از ۴۲۰۰تومان قاچاق است. حیف که وعده پوچ مسئولان در این مملکت جرم حساب نمیشه. البته مخالفان خوشحال نشوند. اونا هم دست کمی از قبلی ها ندارند.
"عضو کمیسیون امنیت ملی: موضوع مسمومیت دانش آموزان به خارج از کشور برمی‌گردد " اگر این صحبت عضو کمیسیون امنیت ملی صحیح باشد وای به حال ما که چقدر سیستم امنیتی کشورمان ضعیف و ناتوان است و چقدر مراکز و پایگاه های دشمن در کشور فراوانند و نفوذ آنها در مدیران زیاد هستند.
"نماینده مجلس: افسار این وحشی را چه کسی رها کرده؟" این وحشی کثیف باید در ملاء عام اعدام شود تا مردم نگویند که ایشان هم وابستهv است
"حکم شلاق نعمت احمدی به ۵ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد" به قول اهالی برره ، خشکه حساب کردید
آدمهای بیگناه که در این هواپیما کشته شدن اعدام بشن نشن آیا فایده ای هم دارد هواپیما مسفر بری بود
در اطلاعیه پلیس که در تابناک منتشر نشده آمده که گلوله «کمانه کرده» و باعث کشته شدن این کودک شده است. جالب است حتی در چنین موردی که مقامات رسمی و خود پلیس به تیراندازی مستقیم به طرف ماشین اذعان دارند پلیس تلاش می کند کشته شدن این بچه را تصادفی جلوه دهد.
نماینده مجلس: شاهد گرانی‌های سرسام‌آور هستیم
دروغ گو دشمن خداست اصلا گرونی وجود نداره تا زمانی که مردم زیر سابه امام زمان هستند هیچ گرونی وجود نخواهد داشت لطفا با دروغهاتون کشور خراب نکنید ایران ارزان ترین با رفاه ترین با امنیت ترین کشور جهان است
اویس کرمی: گیرم حرفت درست باشه که نیست وقتی توانایی محافظت از حامیان خودتون ندارید بهتره حداقل شرم کنید.
وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم!!!
از اونجا که شما همه کارهایتان بی برنامه هست، لذا بنزین قطعا گران خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
بنزین رو نمی‌تونید گران کنید چون می‌ترسید
وگرنه تا حالا گران کرده بودید
اقای جهانگیری بزرگترین اشتباه سیاسی شما این بود که کلا وارد سیاست شدید.
ما مقصر نیستیم همه چیز به خارج برمی گردد مرگ بر خارج
جناب فداحسین
همه میدانند موضوع مسمومیت ها به خارج از کشور بر میگردد وقتی سند و مدرک درست نداری چشم بسته غیب تفرما
«گزارشی که نیروی انتظامی داده، مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‎شده، عبور کرده که این مورد نیز در دست بررسی است.»

مقامات محترم انتظامی در این مورد تکلیف مردم را روشن کنند که با توجه به این که «طرح مهار پلیس» اغلب با ماشین های معمولی فاقد آرم و در مکان هایی نامشخص (و نه در ایستگاه های «ایست و بازرسی» معین) اجرا می شود تکلیف رانندگان اتوموبیل هایی که متوجه می شوند یک ماشین ناشناس می خواهد آنها را در جاده متوقف کند چیست؟ از کجا بدانند این ماشین متعلق به نیروی انتظامی است یا این که افرادی قصد زورگیری و تعرض به خانواده آنها را دارند؟
سلام علیکم، افسران پدافند رو به کشتن ندهید اونا وظیفه شان را انجام دادن اطلاعات می بایستی متمرکز به اونها می رسید وقتی پایگاه امریکا رو زدن نقاط حساس ایران من جمله فرودگاه به حالت قرمز تبدیل شده تغییر مسیر هواپیما و عدم اطلاع رسانی به سایت موشکی فاجعه به بار اورده! ان لحظه زمان جنگ بوده و این اتفاق صورت گرفته است. قطع چشمان تیز بین پدافند خسارت جبران ناپذیری به پدافند خواهد زد لطفا واقع بین باشید و سیاسی کاری نفرمایید مسئول هماهنگی را مجازات فرمایید با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تغییر مسیر هواپیما؟
همان موقع هم مقامات رسمی کشور اعلام کردند که چنین چیزی در کار نبوده.
اطلاعیه نیروی انتظامی قابل قبول نیست کاملا یکطرفه است خانواده آن کودک دو ساله چیزی نگفتند . هرچه بود نشان می دهد ماموران آموزش درستی در استفاده از سلاح ندیده اند . ایکاش اینبار سریع اقدام کنند و دست از توجیهات بیجا بردارند بهر حال قتلی اتفاق افتاده .
شنیدم که در ماجرای کودک کشته شده در اصفهان،پدرش گفته فکر میکرد اتومبیلی که انها را تعقیب میکند خفت گیر هستند.ایا ان اتومبیل ماشین معمولی بوده یا ماشین پلیس؟
آقای کرمی ماجرای مسمومیت دختران دانش آموز به قبل از 22 بهمن برمیگردد!! واما ماجرای کشته شدن تاسف بار کودک در تیراندازی پلیس .حاکی از نبود آموزش کافی بعضی از پرسنل پلیس است.مشخصا در مورد این حادثه قصور وعدم آموزش بسیار آشکار است.چون مامورین محترم حتما شاهد حضور اعضای خانواده در خودرو بوده اند ومیبایست احتیاط بیشتری در بکار بردن سلاح بکار ببرند واصلا نیازی به تیر اندازی نبوده..خودرو به هر علت که فرار کرده .بسوی مامورین حمله ای نکرده.این خوردو را میتوانستید با بستن جاده؛ چند کیلومتر جلوتر متوقف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
ظاهرا پلیسای ما زیاد فیلم پلیسی می بینن!
این کاملا متداول است که وقتی ماشینهای خلاف می خواهند از یک ایست بازرسی راحت عبور کنند اطلاعات یک خودرو دیگر را می دهند و وقتی مامورین مشغول ان خودرو هستند خودشان عبور می کنند . این را همه می دانند نمی دانم چطور پلیس نمی داند . برخی از مامورین هم که اطلاع می دهند خودشان با خلاف کارها همدست هستند و یا با برخی از همکارانشان که در سازمان امنیت هستند این اطلاعات غلط را می دهند که خودرو اصلی رد شود ولی متاسفانه چون سرپوش گذاری روی این کارها در ایران به بهانه حمایت از همکارانشان در پلیس ایران رسم است به قضایا ورود پیدا نمی کنند و ان را رها می کنند تازه مثل این دفعه هم که اتفاق می افتد باز هم ماست مالی پلیس و قوه قضاییه و پلیس اگاهی سهل انگاری می کنند در حالی که قضیه اصلا بی اهمیت نیست و اگر کار را دنبال کنند می فهمند که کدام نیروها در پلیس یا اداره اطلاعات و امنیتی با خلاف کارها دست هستند . خوب نفوذی اینطور شناسایی می شود همینطوری که خودش را نمی اید لو بدهد خدا هم یک جاهایی دست اینها را رو می کند باز هم .... ایرانی ها باعث می شود که همه چیز همه جا رها باشد .
ویس‌کرمی، نماینده مجلس: مسمومیت‌ها برای انتقام گرفتن از نوجوانانی است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت
اولین مورد رو می دونی کی بوده؟؟؟؟
این همه دانشمند در ایران و وضع ملت این.

انگار اصلا در ایران نیستند و فقط به فکر جیب
جهانگیری، واقعا قحط الرجال هست که ما نام ایشون رو در زندگیمون شنیدیم. البته ایشون تنها نیستند، مدام نامهایی میشنویم که نباید میشنیدیم.
در مورد متهمان پرونده سقوط هواپیما:
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
تا درسی باشد برای ماموران معذور.
سفر گروسی به ایران برای گرفتن عیذی بود
به ویس کرمی باید گفت نابغه اگر به اغتشاشات ربط میدهی که کدوم اغتشاشگر میاد فرزندش را قربانی کند و اگر به راهپیمائی ربط میدهی که به نوعی داری اعلام میکنی خانمها و دختران پشت نظام هستند و اقایان و پسران میانه ائی با نظام ندارند . خداوند عقل رو به انسانها مرحمت فرموده تا در مورد مطلبی که میخواهد بگوید اول بیندیشد بعد بیان کند خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند که شما و امثال شما برای ما آینده نگری و برنامه ریزی میکنید.
مسلما تحلیل درست اقدامات را هوشمندانهتر می سازد.
یکی از دلایل شورشهای اخیر تعطیلی مدارس در دوره
کرونا بوده. وقتی بچه ها در خانه بودند دیگر اطلاعات
را از اولیا مدرسه نمی گرفتند و از منابع دیگر اخذ می کردند.
همانطور که نماینده مجلس گفتند. از خانواده های ناراضی از
وضع اقتصادی، کانالهای ماهواره ای و شبکه. پس مدرسه و دانشگاه
سنگر است. با تمام قدرت می بایست از این سنگر پاسبانی نمود.
و از تمام قدرت و تکنولوژیمان می بایست استفاده نمود.
جهانگیری اصلا تو بدنیا امدنت اشتباه بود انشاا در پل صراط سقوط خوبی خواهی داشت که ما را بد بخت کردی
من جهانگیری رو خیلی قبول دارم اما معتقدم هیچ سیاستمردی به اشتباهش اذعان نمی کنه مگر اینکه همون اذعانش از روی سیاست باشه
بنویسیم: احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده هواپیمای اوکراینی
بخوانیم احتمال افزایش تعداد قربانیان: فعلا سه نفر!
این زنی که برای برخورد با او جنجال راه انداخته اند احتمالا از عوامل انتشار سم در مدارس است . بعد هم در همه دنیا وقت ی کسی به نیروی انتظامی حمله می کند با او برخورد می شود. در امریکا که قبله این جماعت ضد ایران است سالانه حدود شش هزار زن و کودک به ضرب گلوله پلیس کشته می شوند و این بیگانه پرستان اصلا صدای انشان دوستی اشان در نمی اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
آفرین دانشمند
از کی تا حالا لباس فرم نیروی انتظامی کت و شلوار شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
آن وقت اینجا چه کسی به نیروی انتظامی حمله کرده بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
گل گفتی.
آن فرد وحشی را من رها کردم و پیشاپیش قبل از محاکمه و اعدام از ملت شهیدپرور تقاضای بخشش دارم !
آقای جهانگیری فراموش کردید که شما و دیگر افراد همه پوششی بودید برای دفاع از روحانی و گرنه هیچ شانسی برای این پست نداشتید.
قابل توجه جناب آقای مهاجرانی که یکی به نعل و یکی به میخ می زند:
اینکه ما یک جمله از سخنرانی یک فرد را بگیریم مبنای نقد کنیم کاری اشتباه است.
آقای صدیقی وقتی صحبت از دعا برای حل مشکلات اقتصادی می کند، منظورش این نیست که این تنها راه است و عقل ئ تدبیر را باید تعطیل کرده و فقط دعا کنیم. تلاش و تدبیر به جای خود، دعا هم به جای خود.
خیر منظور صدیقی دقیقا همین بوده. سیستم دقیقا همینطور اداره می شه.
آقای جهانگیری عزیز با یک حرکت میتوانی جبران کنی و آن هم عمل زیبایی دماغت هست که لااقل از دیدن چهره مبارک رنج نکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تاسف برای تابناک جهت درج نظرهای موهن !!!!تمسخر چهره های انسانها یکی از مبتذل ترین نوع طنز هاست
تشدید مسمومیت مدارس در ۱۴ اسفند ، چرا مجلس ، وزیر کشور و فرمانده فراجا را به مجلس فرا نمی خواند ، بررسی بودجه ۱۴۰۲ مهمتر است یا جان عزیزانمان ؟ ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل